idioter

Jag har byggt upp en massa hat på senaste tiden. Hat mot folk som heter töntiga namn på facebook. Kan man inte bara heta det man heter? Nä. Man ska snitsa till det. Gärna ha ett påhittat namn mellan de riktiga. Karin Kärlek Karlsson. Maria Semlan Johansson. TÖNTAR. SLUTA.Hat mot människor som ska hålla på å peppa en i tid och otid. Låt mig vara. Håll inte på. Jag blir inte gladare, starkare eller mer "på G" av dina glada (för det mesta även jävligt töntiga) tillrop. Låt mig vara mig själv. En vägg bakom ryggen och armarna i kors. Där trivs jag bäst. Gärna med foten i ansiktet på nån irriterande jävel. Kanske ditt ansikte?Folk som bara pratar om sina barn. Snälla rara någon. Jag skiter i din unge. Jag skiter i hur det är att vara mamma. Jag kan googla om det är nåt jag undrar om moderskapet. Jorden kretsar inte kring din snoriga och förmodligen fula unge. Man kan ha ett liv även fast man är mamma. (Obs! Gäller ej Max och hans mamma. Max är bäst. Max vill jag veta allt om. Men inga andra äckliga ungar.)Å FÖR GUDS SKULL all denna jävla facebookbekräftelse. Bekräfta sig själv. Bekräfta sin kille. Bekräfta sina bekanta. Hjärtan hit å hjärtan dit.FRAMFÖR ALLT. Killar. Sluta vara enåfemtio. Det är inte okej.
Så. Det var veckans hat. Hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0