husmor

Husmorstisdag. Diska äckeldiskberget och tvätta all jävla tvätt så jag återigen kan ha matchande strumpor. När man dricker vatten ur mixerbehållaren för att det inte finns rena glas då vet man att man inte diskat på ett bra jäkla tag. När man tänker "Va är det här för tröja" när man ska tvätta då vet man att det var för länge sen. Är det bara jag? Är det bara jag som använder den dåliga lilla stekpannan för att den stora bra är smutsig? Äter hellre bränd mat än diskar en stekpanna. Är det bara jag som dricker vatten ur en petflaska för att alla glas OCH koppar är smutsiga? Är det bara jag som köper nya underkläder istället för att tvätta? Är det bara jag som bor sju mil från tvättstugan? Det hade ju varit betydligt mycket enklare om jag inte varit ett sånt hygienfreak. Då hade jag kunnat använda mina smutsiga kläder längre, dricka ur samma glas två gånger och sova i samma sängkläder längre än en vecka.
Till råga på allt så har dammsugaren stått framme sen i fredags. Tog fram den och tänkte "Men om den står framme kanske det inte är lika svårt att få tummen ur" Men det var det. Den står i dörröppningen till köket och har stått där sen i fredags. Jag kliver över den varje gång jag går in i köket. Men va fan jag har väl annat för mig liksom. Kolla på Big Brother. Måla naglarna. Hänga på fejjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0