genusperspektiv

Konversation på msn mellan två goda vänner:

 

Kvinna: har du satt upp nå tavlor då

 

Man: haha behövs ju inte nu när jag har världens fetaste tv som tavla!! read my lips.... JAG VILL INTE HA NÅGON JÄVLA TAVLA PÅ VÄGGEN!!! varför tjatar alla kvinnor om detta? lr alla, men du min mamma o min syster!

 

Kvinna: därför att det viktigt!

 

Man:på vilket sätt är det viktigt? o för vem är det viktigt? kommer mitt liv aldrig bli vad det borde utan tavlor på väggarna? kommer jag dö olycklig?

 

Kvinna:ja

 

Man:men hur kan du som har så överjävligt m tavlor va så bitter då?? för är det d som väntar mig så har jag hellre kvar mina nakna väggar

 

Kvinna:det är ju pricken över i det är det som gör ditt hem till ditt


Man: nä d är min smutstvätt o min disk som gör detta hem till mitt



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0