hej tant

Sammanfattning midsommarafton:
Jag lyckades inte med att vara färdigfixad innan "gästerna" kom. Som vanligt.
Jag hade en blommig klänning som inte var ett dugg kort, den gick ner till knäna, ÄNDÅ måste jag envisas med att ha cykelbyxor under ("försäkerhetskull") I would make an excellent muslim.
Lyckades för första gången i mitt liv grilla. Tända grillen. Skapa eld. Det var mäktigt. Sen att jag ringde min styvpappa tre gånger för att få utförliga instruktioner om hur briketterna skulle ligga, hur mycket tändvätska det behövs och att det ÄR OK att det ryker sådär mycket, och att det kanske skulle vara bra att ha en hink vatten nära till hands, det behöver vi inte tala om.
En vän utan trosor, två aspackade vänner, en vän som trilla på rumpan på dansgolvet, ett gäng chilenos som testade lyckan på tunnelbanan(gick mindre bra), grym musik och hej gymnasietflashback.
Var på midsommarfest i två timmar. Klockan ett ca drog jag från festen, jag var trött och längtan efter mina mjukisbyxor var för stor. Det är ju en dag imorgon också tänkte jag. Man Im old. På tunnelbanan på väg hem kom det på ett gäng med förortskillar i 17-årsåldern. En av de rökte inne i t-banevagnen. Jag kände mig lite rädd och illa berörd. Man Im old. Sen såg jag en polis och då kände jag mig trygg. Man Im old. Med nycklarna i högsta hugg mellan fingrarna älgade jag hem till mjukisbrallan. Lyssnade på  "Utan dina andetag" på repeat till jag somnade. Nu skall det drickas enorma mängder kaffe.  

Kommentarer
Postat av: Anonym

DÅRE!

2010-06-26 @ 17:34:50
URL: http://rosinis.blogg.se/
Postat av: kim

hahaha vem fan har cykelbyxor under knälång klänning hahhaha

2010-06-27 @ 23:16:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0