vilda murran

Jag är rädd. Jätterädd. Imorrn ska jag till Gröna Lund på konsert. Mina vänner säger att vi ska dit tidigt så vi kan åka saker först. Vad för saker? Jag vågar inte. Bergochdalbana, bläckfisken, fritt fall och extreme. Big N. Big O. Nej tack.
Kan man inte bara åka kärlekstunneln? I och för sig så kan man trilla i vattnet där. Plus att det är mörkt. Man kanske bara borde sitta på en bänk och ätta en pizzaslice? Om man inte blir matförgiftad det vill säga. Eller radiobilarna? Är det säkert verkligen? Kan man inte få whiplash och bli sjukskriven för livet? Blå tåget verkar ju livsfarligt. Det är ju jättemörkt där inne i tunneln. Man kan ju bli våldtagen. Pariserhjulet? Eh, ja jättegärna om man vill sitta i nån vickande liten låda 500 meter upp i luften som dessutom snurrar. Det finns ju inte ens nån säkerhetsanordning däri! Tänk om man trillar ut? Då dör man. Spökhuset? Aldrig i livet. Ska jag betala för min värsta mardröm? Fritt fall hör man ju på namnet att man ej bör utsätta sig för om man inte vill bryta nacken. Jaha då var det bara vilda musen kvar. Vilda murran. Vem kan tacka nej till den? Jag kan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

märks attt du inte varit där på länge när du tror att bläckfisken och parishjulet finns kvar...soo saaad

2010-07-07 @ 07:57:29
URL: http://rosinis.blogg.se/
Postat av: Madde

fy fan

2010-07-07 @ 09:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0