jag hjärta mitt land

Man kan välja och vraka, när man bor i Sverige. Man kan välja var man vill bo. Man kan välja var man vill jobba. Man kan välja vad man vill plugga. Man kan välja att gifta sig. Man kan välja att skaffa barn. Hur många barn man vill, eller hur få barn man vill. Man kan välja att ta hand om sin kropp. Man kan välja att ha kul. Man kan välja att skratta mycket, eller skratta litet. Man kan välja vilken mat man vill äta. Man kan välja hur mycket man vill äta. Man kan välja att ha bil, eller åka tunnelbana. Man kan välja att bo i lägenhet. Man kan välja att bo i hus. Man kan välja vem man vill vara ihop med. Sverige är ett jävligt bra land. I Sverige kan man lära känna människor från andra kulturer. Man får ta lån för att utbilda sig. Det är rent här. Det är vackert här. Vi har frisk luft och skog. Folk bryr sig ganska så mycket om miljön. Vi är bra på att sopsortera. Vi är fria som fåglar att göra va fan vi vill så länge vi inte bryter mot lagen. Bussarna har regnbågsflagga när det är pridefestivalen. Om man vill vara jävligt gay, så går det bra, för att vi bor i Sverige. Man får välja själv. Jag kan ha på mig vilka kläder jag vill. Jag får välja mina vänner. Jag får bli kär i vem som helst. Jag kan ligga med 100 killar om jag känner för det. Jag kan också välja att vänta till bröllopsnatten. Jag kan välja att handla ekologiskt. Jag kan välja precis hur jag vill leva mitt liv.
Jag älskar Sverige. Jag är trött på att höra folk gnälla på det här landet. Sverige är bäst på alla sätt förutom att vi har så jäääävla lång vinter. MEN. Man kan välja att åka utomlands på semester när det är som kallast, och välja att vara i Sverige när det är som varmast, då det är fantastiskt här. Jag är tacksam för att jag fått växa upp här.

Kommentarer
Postat av: kim

så sant så sant!!!!

2010-08-09 @ 17:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0