till erik och andra hjältar

Nu kommer ett seriöst inlägg, utan ironi och sarkasm. Jag skulle bara vilja säga att jag verkligen beundrar vissa människor. Människor som har levt ett överjävligt liv, blivit utsatta för olika övergrepp under barndomen, inte haft en familj eller inte fått det stöd som alla barn förtjänar.. Sen ändå lyckas "byta trenden" och skaffa sig ett värdigt liv. NI ÄR STARKA! Fixar man att överleva en pissig barndom, lyckas ta sig ur ett missbruk, eller kanske till och med tar sig ifrån ett kriminellt liv, då är man fan helt otrolig. Tyvärr finns det ju människor som redan är förlorade. Som känner hat mot samhället, mot polisen, mot politiker, mot lärare, mot andra människor kort och gott. Människor som förlorat tilliten till andra människor för att de blivit lurade, överkörda och nedtryckta hela sitt liv. Det är tragiskt.
Men återigen. Ni som lyckas vända era liv. Ni som tar er egen olycka och använder den för att hjälpa andra. Ni som levt ett kriminellt liv, ett våldsbenäget liv, men gör en helomvändning och börjar jobba med ungdomar, för att de ska slippa leva det liv ni har levt. Fantastiskt. Jag blir rörd in i själen när jag tänker på er. Och sen dessutom kunna samarbeta med myndigheter som kränkt er mer än en gång. Då är man en stor människa. The bigger person.
Kriga på.

Kommentarer
Postat av: tack!

2010-09-14 @ 12:50:12
Postat av: kim

<3

2010-09-14 @ 17:11:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0