öfft

För att jag ska känna ro i kroppen och kunna sätta mig ner och plugga krävs följande:
Allt ska vara diskat. Badrummet ska vara städat. Jag måste ha duschat och tvättat håret och rakat benen och noppat ögonbrynen. Jag måste vara mätt. Det måste vara undanplockat. Det måste vara dammsuget. Jag måste stänga av telefonen. Jag måste ha bekväma, inte för varma inte för kalla kläder. Det får inte vara nånting på tv. Det får inte finnas tvätt. Alla obligatoriska samtal måste vara gjorda. Jag får inte vara stel i nacken, därför är det viktigt att jag är lite varm, och kanske nystretchad. Jag måste ha förberett middag så jag inte behöver tänka på det. Jag måste ha nåt att tugga på. Jag måste ha nåt att se fram emot.
Viktigast av allt. Jag måste få tummen ur röven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0