nästan död

Jag dog nästan imorse. Låt mig berätta: Vaknade av mig själv klockan 04.55. Fast egentligen var klockan 05.55. Låg kvar i sängen till 7. Nej det här har inget med min näradödenupplevelse, jag ville bara berätta att jag vaknade klockan 05.55. Iallafall. Går ut i köket som en zombie. Ska göra frukost.. Blandar min smoothie/shake. Skär bröd. Skär finger. JA du läste rätt. Det värsta är att jag står och tänker för mig själv, "bäst jag passar mig nu så jag inte skär mig" (det har hänt förr) . Tjoff och rätt in i fingret med brödkniven. Skrek så hela huset hörde. Diverse könsord. Sen kom skräcken. När tog jag stelkrampssprutan sist? Har jag fått stelkramp? Kommer jag behöva amputera fingret? Nu är det kört. Ingen styrkelyftskarriär. Inget drömjobb. Hur fan ska man kunna ha det jobbet med bara en arm liksom? Nu är det kört. Jag kommer att dö. Hittar inget plåster(ja så litet var såret) så jag river upp mitt "första hjälpen-kit" jag har för emergencys. Sliter fram en steril ögonlapp. Lindar den runt fingret. Tejpar med vanlig genomskinlig tejp. Ännu en näradöden avstyrd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0