hat mot min bäddmadrass

Jag hatar min bäddmadrass mer än allt. Mer än folk på fel sida av rulltrappan. Mer än Rasism. Mer än Per Gessle. Mer än allt annat som man kan tänka sig att hata. Den är värdelös. Varför lyssnade jag inte på den stackars kille på IKEA som sa att jag skulle köpa en dyrare bäddmadrass? Varför köpte jag den billigaste bäddmadrassen? Äh, tänkte jag. Hur dålig kan en bäddmadrass vara? Så dålig att den FÖRSTÖR DITT LIV. Varje morgon och kväll måste jag bädda om sängen. Varje morgon när jag vaknar är bäddmadrassen en boll i ena hörnet av sängen. Lakanet i en boll i ett annat hörn. Förbannade billiga jävla bäddmadrass. Du ska få brinna i helvetets gapande käftar. Så fort jag har råd med en ny bäddmadrass. Å den bäddmadrassen ska vara tung som cement. Orubblig. Jag ska sova som en prinsessa i den. lagom mjuk, lagom hård, totalt orubblig. Tills dess, får jag väl sova på den här guds förgätna bäddmadrassen som inte sköter sitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0