balla ur

I söndags vaknade jag fullt påklädd ovanpå täcket i sängen. Lampan var tänd och jag hade inte ställt väckarklockan trots att jag skulle jobba. När jag kollar mig i spegeln ser jag att jag i alla fall tvättat bort sminket. Ja, förutom det röda läppstiftet. Det var kvar. Fint. Lördag kväll skulle vi till Sture och jag skulle endast dricka två glas vin. Det ballade ur totalt och blev en riktig fjortiskväll. Slutade med att Rosanna ringer mig när jag precis gått av tunnelbanan, när hon ska åka två stationer till. Jag svarar "hallå". Hon kräks. Jag säger "Har du ringt upp mig för att kräkas i luren?" Hon säger "Ja. Jag vill inte vara ensam. Det kom bara vitt skum. Nu mår jag bra."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0