en vanlig kväll

Idag har jag:
Varit arg och sur.
Varit på tivoli Gröna Lund.
Sjungit "As we enter" ungefär 219 gånger. Bara den meningen. Enda jag kan på den låten.
Inte åkt en enda karusell.
Irriterat mig på fjortisar som är gravida och ränner på stan.
Hört Bob Marleys son sjunga.
Hört Nas rappa.
Stirrat på Nas fantastiska armar.
Dregglat.
Irriterat mig på föräldrar som tar med sina bebisar på konsert utan öronskydd.
Sett komikern Ahmed som mina vänner vill att jag ska ligga med, för att han tydligen ligger med allt som har två ben. Tack för den.
Hört min vän säga att Damian Marley är Bob Marleys bror.
Ätit fishnchips samtidigt som jag dansat på konsert på grönan. Inte varje dag man gör det.
Promenerat från grönan till mariatorget. Bara för att det är sommar.
Blivit mindre arg och sur.
Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0