en god natts sömn

Ja här sitter man en måndagkväll klockan mitt i natten, eller okej då klockan 23.15. Festar till det med ett glas Ramlösa. Smaksatt med granatäpple. Jag orkar inte göra nånting. Allra minst orkar jag gå och lägga mig. Fast att jag redan håller upp ögonlocken med tändstickor. För när man ska gå och lägga sig måste man först kissa. Jobbigt. Borsta tänderna. Jobbigare. Tandtråda. Jobbigt som fan. Tvätta ansiktet. Asjobbigt. Smörja in sig. Ufft. Gå och lägga sig i sängen. Vara för torr i ansiktet så man måste gå upp igen och smörja mer. Lägga sig. Bli kissnödig för att man druckit en halv liter Ramlösa. Gå upp och kissa. Gå och lägga sig. Irritera sig på att lakanet är knöligt för att man köpte den billigaste bäddmadrassen man kunde hitta på IKEA. Fixa lakanet. Lägga sig. Irritera sig på att nån jävla idiot går och sjunger för sin flickvän utanför fönstret. Blunda. Tänka på får. Somnar. Vaknar av att fiskmåsarna har fest i sopsamlingen tio meter bort. Somnar. Vaknar av att fiskmåsarna bråkar. Somnar. Vaknar inte alls med ett leende på läpparna klockan sju utvilad och piggare än den piggaste mörten. Inte det minsta. Snoozar till klockan åtta. Blir lika förbannad var nionde minut när klockan ringer. Går upp, dricker fyra koppar kaffe, hittar inte nycklarna, hetsar till tunnelbanan, tittar argt på alla fiskmåsar, hetsar till jobbet. Vem vill sova bort livet? Inte jag.

Kommentarer
Postat av: Polski

Hahahahahahaa love you !

2010-07-19 @ 23:37:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0