överflöd

Varför fick jag för mig att köpa en HEL vattenmelon på två kilo sist jag storhandlade? Den ligger där i kylen alldeles ouppäten och sorglig. Ingenting ger mig mer ångest än ouppäten mat. Att slänga oöppnade förpackningar. Jag måste sluta handla till en hel armé. Okej att jag äter mycket, men det finns gränser för vad jag pallar att trycka i mig. Faktiskt. Note to self: Sluta handla hela meloner och sånt som jag borde äta men inte äter ändå. Grovt bröd som smakar kartong. Jag köper det, låter det ligga i skåpet till datumet gått ut sen slänger jag det. Havregryn likaså. Och havregryn håller typ i tre år. Ändå har jag aldrig lyckats göra slut på ett paket havregryn. Från och med imorrn ska jag äta havregrynsgröt till frukost. Världsapromise. Eller okej, från och med fredag, för imorrn ska jag vara bakis, och vem kan äta kartongröra när man är bakis? Imorrn ska jag äta kebab till frukost. MEN PÅ FREDAG, då jävlar ska det ätas havregrynsgröt like there's no tomorrow.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0