godis

Vad är det för fel på oss tjejer? Varför kan man aldrig sluta äta godis i tid? Varför har vi ingen självdisciplin? Igår var Kim och Naz hos mig. Vi satt och snacka skit ( alltså om killar som vanligt ). -"Nån som vill ha popcorn? " frågar jag. "JA, det vill vi". Okej jag gör popcorn. Efter halva skålen, som hetsätits på ca 10 minuter säger Kim: -"Jag är sugen på godis, finns det nån affär öppen?" Okej, Kim går och köper godis. Naz följer med. När de kommer tillbaka har de köpt följande: En påse ostbågar, en påse lösgodis, en påse naturgodis och en kexchoklad. Vad hände? Vi äter och äter. Sen börjas det suckas och stönas och sägas fyfan och shit va mätt jag är..Men ändå äts det. Jag säger-"Ta bort det här från mig jag får inte äta en enda ostbåge till!" Sen tar jag en näve och trycker in i käften. Naz sitter och flämtar och säger att hon håller på att dö. Sen tar hon några naturgodisar. Samtidigt sitter jag och gräver i godispåsen och letar efter den minsta möjliga godisen, för att jag är proppmätt. Sen slänger Kim iväg godispåsen och säger nu får det vara nog. Hon lägger den utom räckhåll så ingen ska kunna ta. Naz suckar ledsamt och säger -"Men,  jag skulle just ta.." Vi lägger allt på hög så långt bort att ingen orkar ta. Kim går hem, Naz är kvar. Jag hämtar ostbågarna. Äter upp dem. Naz hjälper till. Vi är flitiga som fan. Sen öppnar jag kexchokladen. Fan åxå. Hur svårt kan det vara att lära sig att äta med måtta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0